Stolthet - energi - glede = Lidenskap (Foto: Kristian Norvik)

Store ambisjoner for fremtiden

Sparta har som mål om at klubben igjen skal være i toppen av norsk hockey. 

Stolthet - Energi - Glede = Lidenskap. Det er Spartas mantra for de neste tre årene. -Alle som er involvert i Sparta må ha en lidenskap for klubben, sier daglig leder Daniel Björnberg. Er du spiller må du ha lidenskap. Jobber du i administrasjon må du ha lidenskap. Er du frivillig må du ha lidenskap, forteller han. 

Ser fremover

Sparta har utarbeidet en strategiplan som skal følges de neste tre årene. Planen inneholder punkter fra både marked, arrangement og sport og hva klubben har som mål for de neste tre årene. 

Klubben skal blant annet følge tre punkter i strategien: 

  • Sparta skal være best trent i eliteserien
  • Sparta skal være i toppen av norsk hockey og alltid kjempe om mesterskap
  • Sparta skal være best på utvikling og være den mest attraktive klubben for unge norske spillere

Sparta har som mål å være et topplag gjennom å skape glede, engasjement og god underholdning. Omdømme er også et viktig punkt. Klubben har som mål å være gode forbilder både på og utenfor isen. Og det skal opparbeides en sunn økonomi i årene fremover. 

Stort potensiale

På Festiviteten var det mange ivrige samarbeidspartnere tilstede og alle var enige om at Sparta er en klubb med en solid grunnmur. Nå gjelder det å bygge sten for sten mot toppen av norsk hockey igjen, både sportslig og markedsmessig. 

Hjerte i klubben

Terje Nicolaysen i Frigaardgruppen var fornøyd med planen Sparta la frem. -Det var en bra plan, spesielt på sport synes jeg. Vi har hjerte for Sparta og hockeyen, sier Nicolaysen. 

Engasjement

Mange frivillige har gått sammen om å samle inn penger slik at klubben har råd til en ny spiller. Denne jobben gjøres fordi det er stort engasjement rundt klubben, og supporterne vil det beste for klubben. Nå har Nicolaysen blitt med i teamet og skal bidra med å samle inn penger fra bedriftsmarkedet. 

Forbedringer i markedet

Sparta har som mål å øke engasjementet blant samarbeidspartnerne. Fremover vil det bli holdt ulike arrangementer slik at nettverket med bekjentskaper skal gi næringslivet fordeler. 

 

Les gjennom hele strategiplanen her.